DANI 910 | 21.11.2014.

Saša Rukavina

Piše: Saša Rukavina

Šta zaista želimo od svoje djece?

okruženje

Obrazovanje: Da li su države regiona zaboravile gdje je ključ uspjeha svakog društva

Šta zaista želimo od svoje djece?

Centar za demokratizaciju i pomirenje iz Soluna i ove je godine u saradnji sa nekoliko regionalnih televizija pripremio serijal Okruženje. Prenosimo dijelove razgovora o obrazovanju iz sedme emisije, koju će, nakon gotovo jednomjesečne pauze, u BiH 23. novembra emitovati BHT1

Bitno je da ljudi shvate da obrazovanje jeste ključ uspjeha svakog društva. Svako društvo koje želi da napreduje mora kontinuirano da ulaže u obrazovanje. Riječi su kojim je sarajevski prof. dr. Damir Marjanović otvorio svoj nastup u sedmoj emisiji serijala Okruženje, u kojem je sa kolegama Vilimom Ribićem iz Hrvatske, Jovanom Mirkovićem iz Crne Gore i Dragicom Pavlović Dabić iz Srbije razgovarao o problemima u regionalnom obrazovanju.

Šta reče PISA

Prema PISA istraživanju, koje se bavi znanjem učenika, iz 2012. godine od zemalja okruženja Slovenija je zauzela 12. mjesto, a slovenski su učenici bili najbolji u srednjoj Evropi. Hrvatska se nalazi na 26. mjestu, Crna Gora iza Srbije na 48. mjestu, a učenici iz BiH i Makedonije nisu bili obuhvaćeni istraživanjem.

Marjanović kaže da je jako bitno to što “PISA testovi nisu testiranje rezultata i znanja učenika u smislu da li oni to znaju ili ne, nego da su testiranje cijelog obrazovnog sistema i šta mi to nudimo toj našoj djeci, da li ih spremamo za stvarni svijet ili ne”. Jovan Mirković, opet, smatra da PISA test jeste “instrument za sprovođenje obrazovne politike, gdje se dubinskom analizom može detektovati slabo mjesto i unapređivati”. U Crnoj Gori je, podsjeća on, prvo testiranje bilo 2006, potom 2009, pa 2012: “Interesantno je da su sada rezultati lošiji nego 2006, ali bolji nego 2009. Međutim, koliko znam, Vlada je donijela akcioni plan unapređenja cijelog tog sektora”.

Vilim Ribić pojašnjava da su “PISA testovi skup testiranja” i da je 2012. “u 65 zemalja OECD-a i pridruženih sličnih zemalja provedeno testiranje na 510 tisuća učenika”. U pitanju je, kaže on, “sustav ocjenjivanja koji naglasak ne stavlja na enciklopedijsko znanje, već stavlja na primjenljivost onoga što su učenici u školi naučili, koliko se snalaze u stvarnim problemima. To je dosta relevantno i to je danas prilično priznato širom svijeta”.

PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.