DANI 844 | 16.08.2013.

Tamara Nikčević

Piše: Tamara Nikčević

Tito je bio u svakoj sceni Plastičnog Isusa

Intervju

Lazar Stojanović, reditelj

Tito je bio u svakoj sceni Plastičnog Isusa

Poznati beogradski i jugoslovenski reditelj razgovarao je sa suradnicom Dana: intervju koji objavljujemo u nekoliko dijelova otvara Stojanovićevo objašnjenje zašto je njegov diplomski film Plastični Isus – zbog koga će kasnije biti osuđen na tri godine zatvora – 1972. izazvao politički i kulturni lom u SFRJ

“Iako je, zajedno sa beogradskom Akademijom dramskih umetnosti, Plastičnog Isusa producirao Centar film – u ono vreme najveći jugoslovenski filmski producent – i dalje se, vidim, o tom filmu govori kao o ’studentskom’. Zašto? Po mom mišljenju zato što se Plastičnom Isusu želi oduzeti mesto u jugoslovenskoj kinematografiji i kulturi”, kaže Lazar Stojanović. “Inače, Plastični Isus je bio moj diplomski film...”

DANI: A Aleksandar Saša Petrović Vaš profesor?

STOJANOVIĆ: Ne samo profesor; Saši Petroviću sam, recimo, bio asistent na Skupljačima perja; zajedno smo radili i knjigu snimanja za Biće skoro propast sveta... Saša me je veoma podržavao u nameri da napravim igrani film koji će, nekim čudom, početkom sedamdesetih godina XX veka, na jugoslovenskoj kulturnoj i političkoj sceni napraviti onoliki lom.

PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.