DANI 1077 | 01.03.2020.

Đorđe Krajišnik

Piše: Đorđe Krajišnik

Alhemija mutirajućih palatalnih suglasnika - ĆĐLjNj

opservatorij

Performans Destila Markovića za kraj retrospektive u MSU RS-a

Alhemija mutirajućih palatalnih suglasnika - ĆĐLjNj

Beogradsko-berlinski umjetnik Milovan Destil Marković izveo je 24. februara na zatvaranju svoje retrospektive u Muzeju savremene umjetnosti RS-a u Banjaluci performans Alhemija mutirajućih palatalnih suglasnika - ĆĐLjNj. Performansu je prethodilo autorsko tumačenje retrospektivne izložbe Destilovano lice - Radovi 1980-2020, u okviru kojeg je Marković proveo publiku kroz četiri dinamične stvaralačke decenije svog rada, predstavljene kroz postavku sa više od 40 monumentalnih radova i ambijentalnih cjelina izvedenih u različitim kombinovanim tehnikama.

Nova slika

Markovićeva retrospektiva, otvorena 12. decembra 2019, obuhvata period od 80-ih godina, kada je bio jedan od ključnih aktera beogradske umjetničke scene kao predstavnik nove slike i postao najmlađi do tada dobitnik Politikine nagrade, ali i član grupe Žestoki, koja je pokrenula kultni klub Akademija 1982.
Izložba pruža uvid u Markovićev dinamičan i međunarodno priznat opus u rasponu od monumentalnih radova sa izložbi u Galeriji Studentskog kulturnog centra u Beogradu (Fragmenti slike, 1982. i Crni prostor, 1983) i Salonu Muzeja savremene umjetnosti (Euharistija, 1985), koje karakteriše spoj vizantijske duhovnosti i buntovništva novog talasa rokenrola, preko ciklusa Transfigurativnih radova (Beskućnici, Karminke…) i Prototipova do najnovijih Barkodiranih slika, u kojima se ponovo prepoznaju i vizantijski kôd i kriticizam današnjeg društva neoliberalnog kapitalizma.
PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.