DANI 1075 | 01.01.2020.

Razgovarala: Tamara Nikčević

Piše: Razgovarala: Tamara Nikčević

U nagovještaju je snaga umjetnosti

intervju

Ognjen Glavonić

U nagovještaju je snaga umjetnosti

Srpski reditelj, dobitnik nagrade Aleksandar Saša Petrović, za Dane govori o svojim filmovima Teret i Dubina dva, čija su tema zločini što su ih srpske snage počinile nad albanskim civilima 1999, o fašizmu i antifašizmu, o odgovornosti i naslijeđu devedesetih, o svojoj rediteljskoj poetici...

Iako je film Teret, koji je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu 2018, do sada osvojio čak 26 nagrada na međunarodnim festivalima, srpski distributeri nisu pokazali naročito interesovanje za to da djelo reditelja Ognjena Glavonića stigne do bioskopske publike u Srbiji. Tema filma je mučna, a tiče se zločina koje su, tokom i NATO-intervencije na SRJ 1999, počinile srpske snage na Kosovu.
“Ovu temu počeo sam da istražujem 2009, pročitavši u novinama ispovest vozača kamiona koji je leševe albanskih civila sa Kosova 1999. prebacivao u bazu Specijalnih antiterorističkih jedinica MUP-a Srbije u Batajnici. Na osnovu te priče nastao je film Teret”, kaže Ognjen Glavonić. “Pre Tereta snimio sam dokumentarni film Dubina dva, koji takođe govori o zločinima što su ih jedinice pod kontrolom Slobodana Miloševića počinile na Kosovu. Ti su ljudi bili građani SRJ, imali su srpska dokumenta”.
PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.