DANI 1065 | 01.03.2019.

Miren Aljić

Piše: Miren Aljić

Deset metara do Evrope

reportaža i malo više

Most na Savi u Svilaju ipak nije Skadar na Bojani

Deset metara do Evrope

Do kraja maja trebao bi biti završen most u Svilaju preko Save, vrijedan oko 55 miliona KM, ali zbog kašnjenja u izgradnji graničnog prelaza, neće biti u funkciji do kraja godine, a možda i hoće. Posavina u mostu, koji će dati smisao i već sagrađenom a neiskorištenom komadu autoputa 5c, vidi priliku za razvoj

Most kod Svilaja, koji preko rijeke Save treba povezati Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom i Evropom, jedan je od onih vječnih projekata koji savršeno prikazuju koliko je u stvarnosti mukotrpno to povezivanje i od koliko okolnosti zavisi. Tenderske procedure, tužbe zbog probijanja rokova, nemilosrdna Sava i hladni posavski vjetrovi u posljednjih osam zima koliko traje priča o izgradnji mosta, samo su neke od tih okolnosti usljed kojih dva kraka mosta, koji se istovremeno grade i sa bosanske i sa hrvatske strane, još uvijek nisu spojili Bosnu i njenu zaboravljenu Posavinu sa susjedima s druge strane Save.
Iako je most trebao biti spojen još početkom februara, to se desilo gotovo mjesec kasnije, pred završetka ovog broja Dana. Sava je početkom februara neprestano bujala, pa je većim dijelom februara bio poplavljen i dio gradilišta na mostu, zbog čega je veliki dio radova bio obustavljen. Dva kraka mosta su bila spojena skelom koja je omogućavala prelazak radnicima između dva kraka, onog koji je gradio hrvatski Viadukt i onog koji je gradio bh. Hering, čekajući da Sava oslobodi tih posljednjih desetak metara.

Trošak popola

Podsjećamo, projekat se realizuje na temelju Sporazuma između dvije države o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save i priključnih graničnih dionica autoceste na koridoru 5c.
PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.