DANI 1055 | 27.04.2018.

Saša Rukavina

Piše: Saša Rukavina

Velika politička igra danas je “oštra kritika šezdesetih”

Feljton

Pola vijeka: Vratiće se opet osam šezdeset (II)

Nevelika po broju strana, knjižica Povratak u šezdeset osmu - 40 godina od protesta, koju je priredila Nora Farik, a 2008. izdala Regionalna kancelarija Fondacije “Heinrich Böll” u Beogradu, u suštini je rudnik činjenica, vizija i ideja onih koji su bunt 1968. organizovali ili gledali iznutra. Riječ je o zbirci eseja i intervjua koje su pisali ili dali protagonisti 1968. Tereza Bogucka, Danijel Kon-Bendit, Aleksandar Danijel, Benoa Leša, Klaus Meškat, Bil Neson, Nebojša Popov, Marselo Ridenti, Volfgang Templin i Oldrič Toma, iz koje će Dani, uz saglasnost izdavača, prenijeti četiri priče koje, čini nam se, zaokružuju tu revoluciju (u začetku?). U ovom broju prenosimo razgovor s Danijelom Kon-Benditom

Prije nego što započnemo razgovor o tekućim događajima koji su povezani s događajima iz maja 1968. i značaju svega toga danas, da se prvo vratimo na pitanje o tome kakav je značaj pokret imao u ono doba. Rekli ste da je talas protesta želio da izazove pukotinu u društvu. Šta je to značilo?

KON-BENDIT: Kraj šezdesetih odlikuje se nizom istorijskih lomova koji su napravili ono što smo mi tada nazivali pukotinom. Zapravo, treba da govorimo u množini o pukotinama pošto su one bile različite u svakoj zemlji. U Varšavi, na primjer, neki mladi ljudi protestovali su protiv cenzurisanja pozorišnog komada i tražili pravo da slušaju džez. Ustvari, iza tog kulturnog zahtjeva krila se demokratska borba protiv autoritarnog komunističkog režima.

PRIJAVA ŽELIM SE PRETPLATITI

Članak za pretplatnike

Da biste mogli čitati ostatak članka i dobiti mogućnost online čitanja arhive BH Dana od 800+ brojeva, potrebno je da se pretplatite.